Dag 1 verslag

23 februari 2019 - Weimar, Duitsland

Om 5 voor 7 ingestapt en vertrokken naar Zevenaar on de rest van het reisgezelschap op te pikken. Onderweg zijn we voorgesteld aan Anne, Danny, Titus. Onze gidsen en reisleiding en chauffeur Ben.

Veel info gekregen en lunchpakket voor de dag. Via Zevenaar richting Oberhausen, Dordmunt door Nord west Falen (Rhurgebied) richting het Sauerland, richting Winterberg. Vandaar rijden we richting: Na de eerste stop in Duitsland werd de film Naked on wolfs vertoond in de bus. Geheel afspelend in kamp Buchenwald.

2e stop is voor 42 km voor Erfurt 20 minuten pauze. Hier a nog een dik uur om in het concentratiekamp Buchenwald aan te komen. Een rondleiding die werg gegeven door de gids Danny was in combinatie van de beelden erg indrukwekkend. Tot in detail hebben we de verschrikkingen gehoord en gezien. Je kon zelfs de sfeer proeven en je proberen in te beelden hoe dit geweest moet zijn. Vanuit het kamp was het nog een half uur rijden naar het hotel in Wiesbaden. Na een warm bad en een prima maaltijd werd het tijd de indrukwekkende dag te verwerken en optijd te gaan slapen. Immers morgen vroeg vangt dag 2 aan met een busteis van 730 kilometer naar Krakau in Polen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl